Un proxecto da Deputaci贸n para a transformaci贸n do comercio rural obt茅n a m谩xima puntuaci贸n en toda Espa帽a na convocatoria dos fondos Next Generation

 MB Nov 21

鈥 O presidente provincial, Manuel Baltar, cualificou de "excelente noticia" a avaliaci贸n do programa, nunha demostraci贸n "da planificaci贸n e anticipaci贸n coa que traballa este goberno", lembrando que, en xullo do pasado ano "fomos a primeira provincia espa帽ola en p贸r en marcha un plan espec铆fico para atraer fondos europeos e nos que o reto demogr谩fico e a innovaci贸n figuraban entre os sete eixos de traballo"

鈥 O proxecto CROu, que obtivo a mellor cualificaci贸n de entre 312 programas presentados, ori茅ntase 谩 transformaci贸n dixital e sustentabilidade do comercio rural en 18 concellos das comarcas de Celanova, Trives e Vana

Ourense, 5 de xaneiro de 2022.- O proxecto de dixitalizaci贸n e sustentabilidade do comercio rural (CROu) dese帽ado pola Deputaci贸n de Ourense v茅n de obter a m谩xima puntuaci贸n de toda Espa帽a na convocatoria dos fondos Next Generation do Plan de Recuperaci贸n, Transformaci贸n e Resiliencia xestionado polo Ministerio de Industria, Turismo e Comercio. Un plan que involucra a 18 concellos da provincia e que aposta pola actividade comercial en zonas de reto demogr谩fico, facilitando o acceso a novos canais de comercializaci贸n e procurando un papel activo dos empresarios do sector na educaci贸n dixital dos seus clientes, que na meirande parte dos casos son persoas de avanzada idade.

O presidente provincial, Manuel Baltar, cualificou de "excelente noticia" a avaliaci贸n do proxecto CROu nunha convocatoria 谩 que se presentaron 312 proxectos de administraci贸ns locais e provinciais de toda Espa帽a. "Unha demostraci贸n -dixo- da planificaci贸n e anticipaci贸n coa que traballa este goberno", lembrando que xa en xullo do pasado ano "fomos a primeira provincia espa帽ola en p贸r en marcha un plan espec铆fico para atraer fondos europeos, con proxectos valorados en 85 mill贸ns de euros e nos que o reto demogr谩fico e a innovaci贸n figuraban entre os sete eixos de traballo".

Manuel Baltar subli帽ou "o importante e rigoroso" traballo que est谩 a desenvolver a Deputaci贸n de Ourense na captaci贸n de fondos europeos, "que permitiu levar a cabo programas como o recen finalizado Raia Termal, o EmprendOU a铆nda en marcha ou a iniciativa "Ourense, destino tur铆stico intelixente", proxecto no que fomos unha das catro provincias de Espa帽a que conseguiu financiamento comunitario para esta iniciativa de turismo 谩 carta, especialmente importante agora que xa chegou o AVE".

O proxecto CROu contar谩 cun orzamento de preto de 260.000 euros cofinanciados nun 70 % polos fondos europeos e comezar谩 a executarse en febreiro, estend茅ndose ao longo deste ano. Aplicarase en concellos das comarcas de Celanova (A Bola, Cartelle, Celanova, Gomesende, A Merca, Padrenda, Pontedeva, Quintela de Leirado, Ramir谩s e Verea); Trives (Chandrexa de Queixa, Manzaneda, Pobra de Trives e San Xo谩n de R铆o); e Viana (A Gudi帽a, A Mezquita, Viana do Bolo e Vilari帽o de Conso). As m谩is de 400 actividades comerciais nestes 18 concellos (Datos do IGE de 2019) poder谩n beneficiarse dunha ou varias acci贸ns previstas no programa.

CROu procura a transformaci贸n dixital do comercio rural, que pretende manter aos clientes fidelizados a trav茅s da compra presencial, ofert谩ndolles unha canle dixital como elemento complementario sen perder as vantaxes e oportunidades do comercio local, como o acceso ao produto de quil贸metro 0 ou a proximidade e atenci贸n directa. Tr谩tase dun proceso basicamente orientado ao consumidor local, pero que tam茅n permitir谩 a determinados perf铆s de comercio rural abrirse a novos mercados, expandirse e mesmo optimizar o seu stock. Ademais facilitar谩 a colaboraci贸n entre comercios de diferentes concellos, demostrando ao cliente que comprar en local 茅 posible, 茅 f谩cil e adaptativo.

CROu po帽er谩 igualmente ao servizo do comercio ambulante, de grand铆sima repercusi贸n e importancia no 谩mbito local, o acceso a novas posibilidades tecnol贸xicas. Deixar 谩 marxe a este subsector por铆a en perigo a s煤a actividade e, en consecuencia, deixar铆a a 谩reas rurais sen a 煤nica oferta f铆sica de acceso ao produto. O obxectivo 茅 dar continuidade a un tipo de comercio moi asentado socialmente e, quiz谩, un dos principais afectados polos novos h谩bitos de consumo.

Para contribu铆r aos obxectivos de transformaci贸n dixital e sustentabilidade local, o proxecto po帽er谩 ao dispor dos comercios un soporte de venda online para ter os seus produtos aloxados nunha canle dixital com煤n, poder comprar en varias tendas e realizar un 煤nico pago, asegur谩ndose un v铆a de entrega do produto eficaz e solvente, incrementando ao mesmo tempo a colaboraci贸n entre os empresarios. Ademais configuraranse tres 谩reas, unha por comarca, para implantar "Despachos de billetes Intelixentes" ou Espazos TI, onde o consumidor poder谩 retirar a s煤a compra no horario que mellor se lle adapte, a trav茅s dunha clave que lle enviar谩 o comercio e nun sistema aberto as 24 horas do d铆a.

Polo que respecta os obxectivos de sustentabilidade ambiental, dotarase aos comercios de dous novos contedores no que almacenar temporalmente e de maneira selectiva embalaxes e envases de papel ou cart贸n. As铆, o establecemento poder谩 acumular un volume determinado dos seus residuos antes de levalos ao contedor de proximidade do servizo p煤blico de recollida de residuos s贸lidos urbanos. O proxecto compl茅tase con campa帽as formativas, de promoci贸n e de sensibilizaci贸n dixital e ambiental.