A Deputaci贸n activa un plan de acompa帽amento na 脕rea de Benestar para seguir mellorando a atenci贸n aos veci帽os en risco de exclusi贸n dixital

Reunion de Manuel Baltar con Jose Juan Cerdeira

O programa combinar谩 a atenci贸n f铆sica en Ourense, nunha oficina con administraci贸n h铆brida, co apoio presencial dos traballadores sociais dos concellos que asinen o convenio de "Administraci贸n con acompa帽amento dixital"

O obxectivo 茅 avanzar na loita contra a exclusi贸n dixital: este plan perfecciona os sistemas que permiten acceder aos servizos e programas por parte de veci帽os sen competencias dixitais 谩 vez que evita os desprazamentos 谩 Deputaci贸n para xestionar as solicitudes administrativas

Manuel Baltar valora este plan como "un paso m谩is no proceso de achegar os nosos servizos p煤blicos e programas aos veci帽os"

O presidente da Deputaci贸n define a loita contra a exclusi贸n dixital como "imprescindible" por parte das administraci贸ns p煤blicas: "E plans coma este nos sit煤an cada ano 谩 vangarda da procura de soluci贸ns imaxinativas para mellorar a calidade de vida dos nosos veci帽os"

Ourense, 18 de xu帽o de 2022.- A Deputaci贸n de Ourense activa, a trav茅s da 脕rea de Benestar, o plan "Administraci贸n con acompa帽amento dixital" para seguir mellorando a atenci贸n aos veci帽os da provincia en risco de exclusi贸n dixital. Este programa busca a colaboraci贸n de municipios de toda a provincia e sumar谩 a atenci贸n presencial dende a Deputaci贸n e os concellos conveniados coa xesti贸n dixital en tempo real, evitando os desprazamentos de veci帽os sen certificado dixital 谩s oficinas da 脕rea de Benestar.

Entre outras acci贸ns, implantarase unha oficina provincial h铆brida, que se combinar谩 co apoio presencial en cada concello conveniado dos traballadores sociais. Ademais, crearase un grupo de traballo contra a exclusi贸n dixital para seguir perfeccionando a resposta da Deputaci贸n ante os aspectos m谩is negativos derivados da transformaci贸n dixital das administraci贸ns p煤blicas. Todas estas medidas executaranse durante o ano 2022.

O presidente da Deputaci贸n, Manuel Baltar, reuniuse no Pazo Provincial co director da 脕rea de Benestar, Jose Juan Cerdeira, para abordar os detalles do plan que desenrolar谩 esta 谩rea da administraci贸n provincial para apoiar aos beneficiarios dos servizos p煤blicos e programas de axudas que xestiona, como a Teleasistencia, o Plan de Termalismo Social ou o plan ChegOU.

Manuel Baltar valora este plan como "un novo paso da Deputaci贸n, e concretamente da 脕rea de Benestar, na procura de achegar os nosos servizos 谩 veci帽anza, configurando e perfeccionando a unha administraci贸n que xa 茅 completamente electr贸nica, o que permite m谩is rapidez, m谩is axilidade, m谩is transparencia e, en definitiva, mellores servizos p煤blicos".

O presidente da Deputaci贸n define a loita contra a exclusi贸n dixital como completamente necesario: "Esta 茅 a senda que debemos percorrer todas as administraci贸ns p煤blicas, por isto reco帽ezo o traballo que se est谩 a facer dende a 脕rea de Benestar, dirixida por Jose Juan Cerdeira, con iniciativas que todos os anos nos sit煤an na vangarda de soluci贸ns imaxinativas para os veci帽os de Ourense".

A reduci贸n da fenda dixital, lembrou Baltar, 茅 unha das li帽as mestras do traballo coti谩 da Deputaci贸n, con procesos abertos de reflexi贸n como os desenrolados dentro do programa da Ourense Mobile Week, que celebrar谩 a s煤a nova edici贸n en setembro deste ano.

Pola s煤a banda, o director da 脕rea de Benestar da Deputaci贸n destaca a importancia de seguir avanzando na loita da administraci贸n provincial contra a exclusi贸n dixital: "Ofreceremos a posibilidade de tramitar solicitudes de axudas e programas provinciais de forma presencial no concello de residencia da persoa en risco de exclusi贸n dixital". Este novo paso, sinala Cerdeira, ser谩 en tempo real: "A Deputaci贸n comezar谩 a tramitar o expediente dende o momento no que o funcionario municipal cumprimente a s煤a solicitude. E dicir, atenci贸n presencial local e tratamento provincial dixital".

Proxecto piloto de oficina provincial h铆brida

Dentro deste plan, a 脕rea de Benestar, na s煤a sede de Correos, implantar谩 como proxecto piloto unha oficina con administraci贸n h铆brida para veci帽os sen certificado dixital. Neste espazo, o veci帽o ter谩 a s煤a disposici贸n unha pantalla dixital para introducir os datos da solicitude, un proceso no que poder谩 estar acompa帽ado, si o desexa, dun funcionario. Unha vez cumprimentada a solicitude, e coa s煤a identificaci贸n, o funcionario presentar谩 a solicitude en nome do veci帽o, recibindo este unha copia impresa co rexistro da solicitude correctamente presentado.

"Acompa帽amento dixital" apoiados nos traballadores sociais de concellos conveniados

A Deputaci贸n compatibilizar谩 a atenci贸n presencial co xa mencionado obxectivo de evitar desprazamentos de veci帽os ourens谩ns sen certificado dixital e que queiran realizar tr谩mites ante a 脕rea de Benestar. Para elo, xa est谩 asinando cos concellos de toda a provincia convenios de "acompa帽amento dixital", para realizar dende os servizos sociais municipais a xesti贸n de solicitudes, evitando o desprazamento do veci帽o 谩 Deputaci贸n.

Os traballadores sociais dispor谩n dunha acreditaci贸n para cumprimentar dixitalmente a solicitude e imprim铆rsella ao veci帽o, para que este a presente fisicamente no rexistro electr贸nico do seu concello. Os datos introducidos dixitalmente polo traballador social ser谩n xestionados de xeito online e en tempo real dende o momento da s煤a introduci贸n no sistema e, paralelamente, a presentaci贸n no rexistro electr贸nico municipal respalda a identificaci贸n do solicitante.

Estes convenios municipais son unha ferramenta a trav茅s da cal a Deputaci贸n de Ourense quere compatibilizar a xesti贸n dixital coa atenci贸n presencial, combinando a axilidade, a ausencia de desprazamentos 谩 sede provincial e a celeridade nos prazos de resoluci贸n, coa atenci贸n en persoa aos veci帽os que padecen exclusi贸n dixital.

Grupo de traballo para mellorar os procedementos administrativos dende a 贸ptica da exclusi贸n dixital

Ademais, a 脕rea de Benestar crear谩 un grupo de traballo para analizar e mellorar os procedementos administrativos dende a perspectiva da exclusi贸n dixital que poidan estar xerando.

O primeiro obxectivo deste grupo de traballo ser谩 definir os procedementos administrativos que se van a analizar e, sobre eles, definir os par谩metros a estudar, os aspectos a mellorar e os indicadores que servir谩n para medir os procedementos. Outra das funci贸ns do grupo de traballo ser谩 a evoluci贸n constante das posibles melloras a introducir nestas din谩micas administrativas, tanto tecnol贸xicas como xur铆dicas.

Un novo paso da 脕rea de Benestar para combater a exclusi贸n dixital

O proceso de transformaci贸n dixital desenrolado durante os 煤ltimos anos pola 脕rea de Benestar levou a que o 100% dos tr谩mites administrativos sexan hoxe dixitais. Nesta evoluci贸n, os equipos de traballo abordaron tanto os aspectos positivos derivados da administraci贸n electr贸nica -rapidez, aforro de desprazamentos, sen papeis...- como as consecuencias negativas, que xiran arredor da exclusi贸n dixital.

Este 茅 un fen贸meno global: a transformaci贸n dixital das administraci贸ns consolida un novo modelo de relaci贸ns cos veci帽os baseado na atenci贸n dixital, con m煤ltiples vantaxes pero cun aspecto negativo que provoca desigualdades, a mencionada exclusi贸n dixital.

Esta nova realidade social queda definida como a exclusi贸n de parte da sociedade por limitaci贸ns coas novas tecnolox铆as, as que sofren os grupos sociais que non se adaptaron, que non dispo帽en de acceso a elas, que non saben usalas o non dispo帽en da capacidade para comprender o seu funcionamento nun 谩mbito concreto. Estas capacidades dixitais, necesarias para certos tr谩mites, poden acabar derivando no aumento da brecha dixital e a consolidaci贸n de novos colectivos de exclu铆dos dixitais.

Nesta li帽a, dende a 脕rea de Benestar sempre se te帽en habilitado opci贸ns enfocadas 谩 atenci贸n aos colectivos en exclusi贸n dixital. Unha orientaci贸n que agora b煤scase mellorar a trav茅s do dese帽o deste plan de "Administraci贸n de acompa帽amento dixital": despois de garantir que ning煤n veci帽o queda exclu铆do dos seus procedementos de solicitude dixital, agora poder谩n dirixirse 谩 administraci贸n provincial presencialmente dende o seu municipio de residencia, sen ter que desprazarse 谩 capital provincial para xestionar as s煤as solicitudes administrativas.