A Deputaci贸n lidera as candidaturas dos xeodestinos Celanova-Xur茅s e Trevinca-Valdeorras para transformarse en Destinos Tur铆sticos Intelixentes

Reunion de Manuel Baltar con Emma Gonzalez

O goberno provincial asinou en cada candidatura un convenio para crear agrupaci贸ns de entidades locais e impulsar a trav茅s dos fondos NextGeneration a transformaci贸n dixital dos destinos, cuxas ferramentas se integrar铆an no proxecto de Destino Tur铆stico Intelixente impulsado pola Deputaci贸n

O presidente da Deputaci贸n e a xerente do Inorde, Emma Gonz谩lez, repasaron os detalles de ambas candidaturas, que contan co respaldo un谩nime dos 23 concellos integrados nos xeodestinos, 14 en Celanova-Xur茅s e 9 en Trevinca-Valdeorras

Manuel Baltar enmarca este novo paso dentro da "estratexia da Deputaci贸n, liderada polo Inorde, para potenciar os Destinos Tur铆sticos Intelixentes na provincia, apoiados na alianza con Segittur asinada esta mesma semana"

Ourense, 24 de xu帽o de 2022.- A Deputaci贸n de Ourense lidera a trav茅s do Inorde a candidatura dos Xeodestinos Celanova- Xur茅s e Trevinca-Valdeorras 谩 convocatoria de transformaci贸n en Destinos Tur铆sticos Intelixentes, que aspira a captar fondos europeos de recuperaci贸n Next Generation.

En ambos casos, asinouse un convenio interinstitucional co respaldo de todos os concellos de cada xeodestino -14 no caso de Celanova-Xur茅s e 9 en Trevinca-Valdeorras- para a creaci贸n de agrupaci贸ns de entidades locais para impulsar a transformaci贸n dixital destes destinos, cuxas ferramentas se integrar铆an co proxecto Destino Tur铆stico Intelixente (DTI) que est谩 a levar a cabo a Deputaci贸n de Ourense como membro da Rede DTI.

O presidente da Deputaci贸n, Manuel Baltar, reuniuse no Pazo Provincial coa xerente do Inorde para valorar este novo paso, incrustado dentro da estratexia de desenvolvemento dos Destinos Tur铆sticos Intelixentes en Ourense por parte da Deputaci贸n, entidade promotora deste modelo tur铆stico na provincia tal e como certifica, e reforza, o convenio asinado esta semana no Pazo Provincial entre Manuel Baltar, e o presidente de Segittur, Enrique Mart铆nez, a trav茅s do cal perf铆lase un desenvolvemento conxunto de acci贸ns de promoci贸n e promoci贸n da DTI na provincia.

Manuel Baltar destaca a importancia do dese帽o destas candidaturas: "Ten que ser a Deputaci贸n, e ten que ser o Inorde, o que lidere esta operaci贸n dentro do 谩mbito dos xeodestinos. Os concellos saben que o goberno provincial ten moi claro os obxectivos tur铆sticos e o que precisan para desenvolver este traballo".

O presidente da Deputaci贸n resalta o traballo liderado pola xerente do Inorde, Emma Gonz谩lez, e destaca a importancia de desenvolver a estratexia de Destinos Tur铆sticos Intelixentes, como "certificou a firma do convenio co presidente de Segittur, que atopou un aliado nas deputaci贸ns e concretamente na de Ourense. E os alcaldes e alcaldesas, xunto a todas as forzas vivas de cada municipio, saben que dende a Deputaci贸n defender谩n ben os seus intereses, tendo en conta que analizamos todos os datos socioecon贸micos de cada municipio.

"Esta 茅 unha nova etapa para impulsar os Destinos Tur铆sticos Intelixentes na provincia - valorou Manuel Baltar- coa garant铆a de que o faremos dun xeito 谩xil, eficiente e cooperador".

A Deputaci贸n avanza no impulso destes dous xeodestinos facilitado porque o Inorde 茅 o 贸rgano de goberno de ambos. De captar os fondos, desenrolar铆anse entre o ano 2022 e 2023, cunha inversi贸n de aproximadamente 100.000 euros por plan.

Destino tur铆stico Terra de Celanova - Serra do Xur茅s

O xeodestino Terra de Celanova-Serra do Xur茅s est谩 integrado por un total de 14 concellos do suroeste da provincia de Ourense: A Bola, A Merca, Bande, Cartelle, Celanova, Entrimo, Gomesende, Lobeira, Lobios, Mu铆帽os, Padrenda , Quintela de Leirado, Ramir谩s e Verea.

O destino tur铆stico Terra de Celanova-Serra do Xur茅s ten como obxectivo levar a cabo unha serie de actuaci贸ns que o aproximen aos piares nos que se sustenta un Destino Tur铆stico Intelixente (DTI): innovaci贸n, tecnolox铆a, sustentabilidade, accesibilidade e gobernanza. Todo isto dentro dunha estratexia que busca unha maior competitividade, as铆 como a inclusi贸n do destino nun proceso de mellora continua para converterse en DTI.

A competitividade deste destino caracterizarase polo uso intensivo das tecnolox铆as nas 谩reas de maior interese, co fin de mellorar a xesti贸n, ofrecendo novos servizos, tanto aos turistas como aos residentes, apostando por unha visi贸n do aproveitamento dos recursos dunha forma eficiente e sostible.

Esta xesti贸n da DTI basearase na gobernanza e xesti贸n estrat茅xica dos espazos tur铆sticos, apoiada no uso das tecnolox铆as da informaci贸n e da comunicaci贸n, ademais dunha estratexia de mercadotecnia e utilizaci贸n do sistema de informaci贸n xa presente nos atractivos tur铆sticos, complementada e mellorada a trav茅s das propostas de este proxecto. Todo iso promovendo o turismo accesible, a innovaci贸n, a sustentabilidade e o medio ambiente.

O proxecto selecciona unha serie de actuaci贸ns que favorezan esta reconversi贸n, sendo as m谩is adecuadas para un destino tur铆stico rural e de interior. Estas actuaci贸ns buscan acadar a mellora da competitividade do destino tur铆stico, o aumento da demanda tur铆stica e a mellora do impacto econ贸mico, ademais da xeraci贸n de vantaxes comparativas e competitivas.

Proponse un total de 11 actuaci贸ns. O primeiro grupo de actuaci贸ns busca favorecer o acceso dos turistas no seu lugar de orixe, para o que 茅 fundamental dese帽ar e crear un espazo web claro, accesible, atractivo e intuitivo que aglutine a oferta tur铆stica de todo o territorio e ofrecer aos turistas unha visi贸n completa e detallada do destino tur铆stico antes da s煤a chegada. Tam茅n se incl煤e neste grupo o dese帽o e desenvolvemento dun plan de mercadotecnia e promoci贸n a curto, medio e longo prazo, con actuaci贸ns a realizar de xeito inmediato e a planificaci贸n doutras de maior envergadura e/ou a realizar no futuro, procurando as铆 manter a competitividade do destino no tempo mediante unha estratexia adaptada 谩 concepci贸n do DTI.

O segundo grupo de actuaci贸ns c茅ntrase na sinalizaci贸n dixital e dixitalizaci贸n de recursos, facilitando as铆 a comunicaci贸n e o acceso aos recursos e servizos dos turistas. Para iso ser谩 preciso mapear e analizar o territorio e os seus recursos, buscando necesidades e potencialidades, mellorando o acceso aos recursos e puntos de interese mediante a sinalizaci贸n intelixente.

Como terceira actuaci贸n proponse a creaci贸n dunha plataforma de intelixencia tur铆stica, 茅 dicir, o estudo da informaci贸n relacionada co turismo no destino para mellorar o seu desenvolvemento.

En canto 谩 gobernanza p煤blica e o seu acceso 谩 tecnolox铆a prop贸帽ense 3 actuaci贸ns, a partir dun plan de participaci贸n cidad谩, incorporando as铆 a opini贸n da poboaci贸n local a todo o proceso, un observatorio dixital da sustentabilidade tur铆stica, medindo as铆, grao de desenvolvemento tur铆stico sostible e propo帽endo medidas que melloren o dito valor, e o desenvolvemento de enquisas de satisfacci贸n, que ser谩n recollidas e analizadas por medios electr贸nicos e tecnol贸xicos. Finalmente, como acci贸n 11 e acci贸n final, levaranse a cabo acci贸ns formativas de sensibilizaci贸n e promoci贸n da dixitalizaci贸n.

Candidatura Trevinca-Valdeorras

Este proxecto denom铆nase "Transformaci贸n dixital do Xeodestino Trevinca-Valdeorras" sintetizado a trav茅s do t铆tulo "Trevinca-Valdeorras Avanza". O proxecto perfila a importancia da dixitalizaci贸n, turismo sostible, conectividade, e un destino natural, cultural e hist贸rico.

O proxecto est谩 representado pola Deputaci贸n de Ourense, formando un grupo con nove concellos da comarca de Valdeorras, que integran o GDR 7 Valdeorras e o xeodestino tur铆stico de Valdeorras-Trevinca: A R煤a, A Veiga, Carballeda de Valdeorras, Larouco, O Barco de Valdeorras, O Bolo, Pet铆n, Larouco e Vilamart铆n de Valdeorras.

Estes nove concellos agrupan unha gran variedade de recursos tur铆sticos, dende o Parque Natural da Serra da Enci帽a da Lastra as denominadas "covas" de almacenamento do vi帽o,  pasando polo santuario das Ermitas, o Centro Astron贸mico de Trevinca, o  Teixedal de Casaio, o Cami帽o de Inverno ou a Ruta do Vi帽o de Valdeorras.

Co fin de dar a co帽ecer estes recursos aos usuarios, mellorar a s煤a experiencia tanto en orixe como en destino e poder explotalos para o turismo dun xeito sostible e sen prexudicar o medio ambiente, tanto a Deputaci贸n de Ourense como estes nove concellos decidiron desenvolver un serie de actuaci贸ns que contribuir谩n a reforzar o posicionamento tur铆stico do destino, contribu铆ndo ao seu axuste estacional e mellorando a xesti贸n da informaci贸n tur铆stica dispo帽ible.

O proxecto Avanza Trevinca-Valdeorras busca, explican dende o Inorde, abranguer todas as etapas da viaxe do turista, contribu铆ndo a crear un destino dixital, sostible e conectado, potenciando o seu co帽ecemento entre o p煤blico potencial e mellorando a s煤a experiencia.

As actuaci贸ns concretas inclu铆das no proxecto Trevinca-Valdeorras Avanza para acadar estes obxectivos son: o mapa tur铆stico por Realidade Aumentada (RA), a creaci贸n de contidos multimedia, desenrolar unha interface de dixitalizaci贸n de folletos, a sinalizaci贸n dixital, web e aplicaci贸n web do destino, impulsar o marketing dixital e lanzar enquisas de satisfacci贸n e motor estat铆stico.

A trav茅s destas actuaci贸ns, entre outras cousas, b煤scase promover o acceso dos turistas no seu lugar de orixe, crear contido multimedia de alta calidade, facilitar a xesti贸n o impacto xerado polo turismo ou promover a gobernanza p煤blica e o acceso 谩 tecnolox铆a.